Årsmötets presidium

Årsmötet 2015, Café Pelargonen

Föreningens årsmöte hölls den 28 februari med f.d. förbundssekreterare Anneli Norberg, inbjuden att vara mötesordföranden.

Tidningsreferat
Reumatikerföreningen Tranås har haft sitt årsmöte på Café Pelargonen. I år firar Reumatikerförbundet sitt 70-årsjubileum och för att celebrera det lite extra var förbundssekreterare Annelie Norberg inbjuden att leda årsmötet. Efter parentation för bortgångna medlemmar under året hedrades de med en gåva till förbundets Reumatikerfond. Mötesordföranden övertog sedan klubban och ledde mötesförhand-lingarna på ett snabbt och lättsamt sätt.
Föreningens styrelse för 2015 fick följande sammansättning: Annelie Kvist ordförande, Anne-Marie Tunemar sekreterare, Birgitta Petersson vice ordf, Leif Nise kassör, ledamöter Majvi Karlsson, Gun Pettersson och Helena Aronsson. Efter att föreningen under några år saknat en valberedning lyckades mötesordförande få tre medlemmar att åta sig jobbet, nämligen Christina Engstrand, Kirstie Jalinski och Peter Jalinski.
Presidiet, Karin Fransson och Barbro Ljungqvist avtackades med blommor för sitt arbete i föreningen. "Jenny och Elsa" underhöll med musik och sång och med anledning av Reumatikerförbundets 70 år bjöds medlemmarna på Café Pelargonens välsmakande lördagsbuffé.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!